وبلاگ پرنده های زینتی

در این وبلاگ به توضیح برخی پرنده های زینتی و نحوه جوجه کشی از آنها پرداخته شده است.

وبلاگ پرنده های زینتی

در این وبلاگ به توضیح برخی پرنده های زینتی و نحوه جوجه کشی از آنها پرداخته شده است.

  • ۱
  • ۰

مرغ مینا یکی از پرندگان زینتی و سخنگو است که زیستگاه اصلی آنها مناطق شرق آسیا به ویژه هند، سریلانکا، اندونزی و ... می باشد. مرغ مینا شخصیت بسیار جالبی دارد و یک مقلد حرفه ای است. این پرنده هم به صورت تکی میتواند زندگی کند و به صورت دسته های چند ده تایی هم زندگی میکنند. در بین گونه های مختلف مرغ مینا نژادهای گشواره ای به دلیل خنده های شیرین و سوت های بلند و قدرت بالا در یادگیری گفتار انسانی گران قیمت ترین هستند. مرغ مینا پرنده ای پر جنب و جوش بوده و اعتماد به نفس بالایی دارد. البته این پرنده کمی پرخاشگر و پر سرو صداست. این پرنده ها با داشتن استعداد تقلید صدا از جمله پرنده های ارزشمند میباشند. در جنگل ها مرغ مینا میتواند برای ترساندن دشمنان خود صدای حیوانات مختلف را تقلید کند. گونه های مختلفی از مرغ مینا وجود دارد ولی خلق و خوی تمامی آنها تقریبا یکسان است. این پرنده ها رژیم غذایی خاصی دارند و دان خور نیستند. غذاها و میوه های نرم و حشرات مختلف از جمله غذاهای مورد علاقه مرغ مینا میباشد.

علاقه مندانی که دوست دارند یک مینای سخنگو داشته باشند بایستی جوجه مینا تهیه کنند. چون جوجه ها استعداد یادگیری بالایی دارند. اگر مرغ مینا بالغ باشد تقریبا سخنگو شدن آن بسیار سخت و گاها غیر ممکن می باشد. سن بلوغ در مرغ مینا در گونه های مختلف از یک سالگی الی 2 سالگی متغیر است. جوجه هایی که سن 4 ماهه دارند برای سخنگویی بسیار مناسب هستند. با استفاده از تکنیک شرطی سازی می توان در این سنین سخن گفتن را به مرغ مینا یاد داد. تکنیک شرطی سازی اینطوری خواهد بود که شما به مدت یک ربع یا نهایتا 20 دقیقه کلمه هدف رو در مقابل جوجه تکرار میکنید. بعد از اتمام وقت به پرنده یک میوه خوشمزه میدهید. با این کار پرنده نسبت به عمل شما شرطی شده و برای دریافت جایزه سعی میکند گفتن آن کلمه را تقلید کند.

یکی از ویژگی هایی که مرغ مینا دارد این است که حسود بوده و تحمل ندارد صاحب وی به دیگر پرنده ها علاقه و محبت نشان دهد. همچنین این پرنده راست روده بوده و زودتر فضولاتش را دفع میکند. بنابراین در خارج از قفس ممکن است در عرض چند دقیقه چندین بار فضله اش را دفع کند.

  • ۹۹/۰۷/۲۰
  • محمد علی دوست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی