وبلاگ پرنده های زینتی

در این وبلاگ به توضیح برخی پرنده های زینتی و نحوه جوجه کشی از آنها پرداخته شده است.

وبلاگ پرنده های زینتی

در این وبلاگ به توضیح برخی پرنده های زینتی و نحوه جوجه کشی از آنها پرداخته شده است.

  • ۰
  • ۰

عروس هلندی یکی از محبوب ترین پرنده های زینتی است که توسط افراد مختلف در سراسر دنیا نگهداری می شود. این پرنده بومی کشور استرالیا بوده و بیشتر در زمین های پر از علف درخت ساکن می شود. عروس هلندی از تنوع رنگی زیبایی برخوردار بوده و در رنگ های سفید، خاکستری، قهوه ای و زرد دیده می شود.

جالب است بدانید که این پرنده همانند انسان کلمات را به حافظه سپرده و صحبت می کند. البته گونه نر از نظر استعداد و یادگیری باهوش تر از ماده می باشد. توصیه می شود صحبت کردن با عروس هلندی را از زمان جوجه بودن شروع کنید تا آن را به یک پرنده سخنگو تبدیل کنید.

این پرنده در مقایسه بسیاری از طوطی ها اجتماعی تر بوده و به راحتی با انسان اخت می شود. البته در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که عروس هلندی روحیه ای ظریف داشته و در نتیجه در صورت کم توجهی یا کمبود محبت شروع به جیغ زدن می کند.

غذای مناسب برای عروس هلندی شامل گندم پخته شده، ارزن، تخم کتان، سفیده تخم مرغ به صورت ریز شده، انواع میوه و سبزی می باشد. البته برای غذا دادن باید ابتدا چینه دان پرنده را چک کنید تا از خالی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

با توجه به بررسی های انجام شده آموزش دادن و اهلی کردن چند عروس هلندی در یک مکان می تواند بسیار سخت  طاقت فرسا باشد از این رو توصیه می شود حتماً آنها را به صورت تنها نگهداری کرده و اهلی کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی